Sunday, July 17, 2011

.......

Dengan nama Allah Ar Rahman Ar Rahim,
Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Masih lagi diberi kesempatan oleh Allah untuk  diri ini mencoretkan kata-kata di sini. Setelah beberapa hari pulang dari Aussie baru hari ini berkesempatan untuk menulis. 
Bukan berniat untuk mendiamkan diri, tapi sungguh diri ini sedang mencari sesuatu yang dirasakan hilang, masih mencari dan mencari. Moga Allah kuatkan hati untuk terus istiqamah di jalanNya.

ALLAH, jangan dibiar hati ini mengeras,
ALLAH, jangan dibiar diri ini keseorangan,
ALLAH, jangan dibiar hamba ini lemah,
ALLAH, jangan dibiar hamba ini lalai,
ALLAH, jangan dibiar hamba ini futur…

Ingatkan aku dengan ujian-ujianMu Ya Allah.
Ajarkan aku dengan tarbiyah-tarbiayhMu Ya Allah.
Yakinkan aku dengan janji-janjiMu Ya Allah,
Untuk diri ini bangun dari lenaku.

Hai orang-orang yang beriman, apakah sebabnya apabila dikatakan kepada kamu : "Berangkatlah (untuk berperang) pada jalan Allah" kamu merasa berat dan ingin tinggal ditempatmu? Apakah kamu puas dengan kehidupan di dunia sebagai ganti kehidupan di akhirat? Padahal kenikmatan hidup di dunia (dibandingkan dengan kehidupan) di akhirat hanyalah sedikit. (QS. 9:38)

Jika kamu tidak berangkat untuk berperang, niscaya Allah akan menyiksa dengan siksa yang pedih dan digantinya (kamu) dengan kaum yang lain, dan kamu tidak akan dapat memberi kemudharatan kepada-Nya sedikitpun. Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu. (QS. 9:39)


“Ya Rabb, teguhkan langkah ini demi janjiMu…”

No comments: