Saturday, February 5, 2011

Duhai Hati

Duhai hati,

Jangan pernah kau kering,

Jangan pernah kau tandus,

Jangan pernah kau gersang.

Kerna aku tak kan pernah mahu kembali ke masa silamku.


Duhai hati,

Jangan pernah ke kiri dan ke kanan,

Jangan pernah ke depan dan kebelakang,

Jangan pernah berganjak walau sedikit,

Tetaplah engkau di jalan ini,

Walau pahit yang kau hadapi,

Tetaplah engkau demi syurgaNya.


Duhai hati,

Tetaplah sujud padaNya

Ingatlah engkau segala nikmat-nikmatNya,

Syukurlah engkau segala pemberianNya,

Redhalah engkau atas segala kehendakNya,

Jadilah sebaik-baik hati duhai hati.


Ya rabb!

Kurniakan daku sekeping hati,

Yang senantiasa mengingatiMu,

Yang ikhlas berdiri di jalanMu,

Yang sanggup berjuang demi agamaMu.


Kuatkan aku Ya Allah...

Kuatkan aku..

Kuatkan aku.. Duhai hati.....

4 comments:

qila~ said...

kerna aku tak kan pernah kembali kepada msa silamku :')

~SEORANG HAMBA~ said...

hehe. i'Allah ukhti~ ;)

nor amira said...

amin. :)

~SEORANG HAMBA~ said...

amiinnn~ :)